Hoe bereik ik de top in Google in 2023?

Hoe bereik ik de top in Google in 2023?

Vraag je je af hoe je je website op de eerste plaats in Google kunt krijgen? In dit artikel geef ik je het antwoord en onthul ik strategieën die je kunt toepassen om de zoekmachine te domineren.
Google’s algoritme blijft evolueren om de meest relevante en waardevolle inhoud op de voorgrond te brengen.
Google streeft ernaar de best mogelijke resultaten aan zijn gebruikers te presenteren.
Ik zal je waardevolle tips geven over hoe je jouw content strategie kunt optimaliseren om je concurrenten te overtreffen.
Je zou kunnen denken dat de regels in 2023 drastisch zijn veranderd. Echter, de kern blijft onveranderd: Google geeft nog steeds prioriteit aan de beste content.
Het voortdurend aanpassen van het algoritme is bedoeld om de kwaliteit van de zoekresultaten te verhogen en irrelevante inhoud te verwijderen.
Er zijn tal van SEO-experts die beweren dat ze je in een mum van tijd naar de top van Google kunnen brengen.
Je komt vaak koppen tegen als ‘8 Tools die je op nummer 1 in Google brengen’ of ‘Binnen 1 week hoog in Google door deze ____ te gebruiken’.
Deze beloften leveren meestal niet het gewenste resultaat op.

In dit artikel laat ik je zien dat er één cruciale factor is om de top van Google te bereiken in 2023. Laten we dieper ingaan op hoe je een hoge ranking bereikt.

Laten we, in de geest van een leraar, terug naar de basis gaan: Het draait allemaal om de content.

Ja, dat is Google’s geheim: creëer uitstekende content voor je website.

Content blijft koning in 2023

De bekende zin “Content is King” is nog steeds waar. Als je uitstekende content maakt, zal Google je belonen met een hoge ranking.
Google heeft een eenvoudige waarheid ontdekt: gebruikers houden van kwaliteitsvolle inhoud op een website.
Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar het is cruciaal om te onthouden.
Iedereen wil het meest relevante antwoord bovenaan de zoekresultaten zien.
Google begrijpt dit en streeft ernaar alleen de beste resultaten aan zijn gebruikers te tonen.
Het doel van elke zoekopdracht is om het resultaat te tonen dat de beste inhoud biedt voor die specifieke zoekopdracht.
Dus het geheim om de top te bereiken is simpel: creëer de beste content op het web en Google zal je belonen met een hoge ranking.
Je vraagt je nu misschien af of dit het einde van het artikel is, en dat ik je verder zelf laat uitzoeken. Maar nee, dit ‘geheim’ van Google roept nog enkele vragen op:

Wat is uitstekende content?
Hoe creëer ik de beste content?
Hoe vindt Google mijn website?
Hoe lang duurt het voordat ik op de eerste plaats in Google sta?
Laten we deze vragen een voor een beantwoorden.

Wat houdt uitstekende content in?

Het creëren van topkwaliteit content is gericht op het beantwoorden van de vragen van de zoeker. Overweeg welke vragen je klanten kunnen hebben over jouw onderneming of sector.
Bij het ontwerpen van een website voor een bedrijf krijg ik vaak de vraag:
“Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn website bovenaan in Google staat?” (Is dit toevallig waar je naar op zoek was?)
Daarom schreef ik een blogpost over hoe je bovenaan in Google kunt komen. Hoewel het artikel in eerste instantie misschien niet het beste was, verbeterde en uitbreidde ik het in de loop van de tijd, waardoor het nu hoog scoort op diverse zoekwoorden gerelateerd aan dit onderwerp.
Als ik bovenaan in Google sta met zoekwoorden als: “Hoe kom ik bovenaan in Google”, dan doe ik duidelijk iets goed.
Start dus met de meest gestelde vraag of misvattingen over jouw onderneming of sector. Neem de tijd om een grondig artikel te schrijven over dit onderwerp. Publiceer het op je blog en deel het op sociale media.
Google zal je artikel ontdekken en het een positie in de rangschikking geven.
Het schrijven van een uitmuntend artikel duurt tussen de 2 en 5 uur. Hoewel er uitzonderingen zijn, vergt het creëren van uitmuntende content meestal tijd en inspanning.
Maar als je die tijd nu investeert, zal je op de lange termijn beloond worden met veel gratis verkeer naar jouw website.

Hoe creëer ik de beste content?

Tot nu toe hebben we het gehad over het schrijven van artikelen om uitstekende content te maken. Maar blogposts zijn niet de enige soort content die er is. Wat dacht je van video’s, podcasts en afbeeldingen? Dit zijn drie andere soorten content die bezoekers graag op een website gebruiken.Als je in het recente verleden artikelen hebt geschreven, kun je deze gemakkelijk omzetten in video’s of podcasts. Zo heb je niet alleen een geschreven artikel waarop je rankt. Het omzetten van een blogpost naar een video is heel eenvoudig; je hoeft alleen maar de geschreven tekst voor de camera voor te lezen. Vervolgens plaats je het op Youtube, en heb je extra content zonder iets te hoeven herschrijven.Vind je het spannend om voor de camera te praten? Maak dan een podcast en bespreek een artikel of onderwerp waar je veel over weet. Je kunt ook een video of podcast maken over een artikel dat iemand anders heeft geschreven om daar je mening over te geven.Elke keer dat je een artikel, video of podcast maakt, moet je het delen op social media. Dit helpt Google om het te vinden en te rangschikken.

Hoe vindt Google mijn website?

Zoals ik eerder al benadrukte, helpt het delen van je content op sociale media Google om je blogpost te lokaliseren. Maar een efficiëntere strategie om Google je artikel te laten vinden, is door het simpelweg aan Google te melden.
Wanneer je een video maakt en deze op Youtube plaatst, wordt Google direct op de hoogte gesteld van nieuwe inhoud (aangezien Google de eigenaar is van Youtube).
Als je een podcast hebt geproduceerd, moet je deze delen via Google Music.Als je een artikel hebt gepend en het op je blog hebt gepubliceerd, moet je je registreren voor de Google Search Console.
Voer de URL van je artikel in, en Google zal periodiek alle pagina’s van je website doorzoeken en ze in de ranglijst opnemen.

Hoe lang duurt het voordat ik bovenaan Google’s lijst sta?

Ik krijg deze vraag vaak, maar helaas is er geen eenvoudig antwoord. Het hangt namelijk sterk af van de sector, de concurrentie, en vooral de kwaliteit van de content. Bij een minder competitieve sector en kwalitatieve content, kun je binnen enkele weken al op de eerste pagina verschijnen, maar in meer competitieve sectoren kan dit maanden duren. De leeftijd van de website beïnvloedt ook de ranking – over het algemeen geldt: hoe ouder de website, hoe makkelijker je een goede positie bereikt.
Je kunt niet zomaar even snel hoog in Google komen; dit vereist geduld en volharding.

Toch heb je wel invloed op de snelheid waarmee je ranking verbetert. Hoe meer content je creëert en verspreidt, hoe sneller je zult stijgen. Blijf dus waardevolle content produceren, zelfs als je slechts één artikel, podcast of video hebt gemaakt. Streef naar het regelmatig creëren van uitstekende content (idealiter één geweldig artikel per week) en je zult merken dat je sneller een hoge positie in de zoekresultaten behaalt.

Zoekwoordonderzoek

Is er dan niets dat je kunt doen om een hoge ranking te bevorderen? Zeker wel. Door strategisch gebruik te maken van de woorden in je tekst, kun je enige invloed uitoefenen op je Google-ranking.
Om hoog in Google te scoren, moet je weten waar je doelgroep naar zoekt. De termen waarop wordt gezocht in Google moeten in je tekst worden opgenomen, anders zal je website niet snel worden gevonden op die zoekterm.
In een apart artikel heb ik uitgebreid besproken hoe je het beste een zoekwoordonderzoek kunt uitvoeren. Je leert welke tools je kunt gebruiken om effectief zoekwoordonderzoek te doen, waarbij de bezoeker altijd op de eerste plaats komt.
Houd in gedachten dat Google steeds geavanceerder wordt. Voorheen beperkte Google zich tot het lezen van de inhoud op je website, maar nu analyseert het ook de context waarin je tekst is geschreven.
Dit betekent dat zelfs als bepaalde zoekwoorden niet expliciet op je site voorkomen, je nog steeds gevonden kan worden op basis van dat zoekwoord.

Hoe bereik je de top in Google-zoekresultaten?

In dit blog heb je kunnen lezen dat het eigenlijk vrij eenvoudig is om een hoge positie in Google te behalen. Er is geen complex of mysterieus antwoord op de vraag hoe je bovenaan in Google komt. Je hebt geen geavanceerde hulpmiddelen nodig, noch de negen geheimen van een SEO-meester. Het verkrijgen van een hoge positie in Google is gewoon een kwestie van traditioneel hard werken: maak uitstekende content en je zult daarvoor beloond worden.
Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat deze aanpak werkt. Op diverse websites heb ik hoge posities verkregen door simpelweg hard te werken en zeer waardevolle content te creëren.
De strategie blijft altijd hetzelfde: geen hulpmiddelen en geen trucjes.

Maak simpelweg geweldige content!

Silvio van de Ven